دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

چابک سازی سازمانی از طریق برون سپاری: بررسی نقش همسویی فناوری اطلاعات با کسب و کار و انتقال دانش (مورد مطالعه: فولاد مبارکه اصفهان) (1401) / اصغرنژاد ، افشین، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهاصغرنژاد ، افشین، نویسنده
رده‌بندی کنگره :‭M trade ‭86
عنوان :چابک سازی سازمانی از طریق برون سپاری: بررسی نقش همسویی فناوری اطلاعات با کسب و کار و انتقال دانش (مورد مطالعه: فولاد مبارکه اصفهان)
عنوان موازی :ganizational agility through outsourcing: Examining the roles of Business–IT alignment and knowledge transfer (Case of study: Isfahan Mobarake Steel subsidiary companies)
ناشر:دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی: اصفهان
سال نشر :1401
صفحه شمار:100ص
شابک/شاپا24684
یادداشتپایان نامه کارشناسی ارشد :رشته بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک
شناسه افزوده :طلایی ، حمیدرضا، استاد راهنما
احمدزاده ، سمیه، استاد مشاور
توصیفگرهاچابکی سازمانی، برون سپاری، همسویی فناوری اطلاعات، انتقال دانش  organizational agility, outsourcing, information technology alignment, knowledge transfer.
چکیده :در محیط‌های پیچیده و پویای بازار امروز، شرکت‌ها باید چابک بمانند و بتوانند به سرعت به خواسته‌های مشتریان پاسخ دهند. آن ها باید فرصت‌های تجاری را به دست آورند و از رقابت غیرقابل پیش‌بینی جان سالم به در ببرند. پژوهش حاضر چگونگی دستیابی سازمان ها به چابکی سازمانی مبتنی بر فناوری اطلاعات را بررسی کند. علاوه براین، نقش میانجی همسویی فناوری اطلاعات و نقش تعدیل¬کننده انتقال دانش را در رابطه میان برون سپاری و چابکی بررسی می کند. این پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شرکت های زیرمجموعه فولاد مبارکه اصفهان می¬باشد. در پژوهش حاضر 96 شرکت به عنوان نمونه آماری و بر اساس نمونه¬گیری در دسترس در نظر گرفته می شوند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد که روایی آن با محاسبه روایی محتوا، همگرا و واگرا و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. در تجزیه و تحلیل آماری، از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. بر اساس نتایج حاصل تحقیق، برون سپاری بر چابکی سازمانی و همسویی فناوری اطلاعات تاثیر مثبت و معناداری دارد. انتقال دانش بر تاثیر برون سپاری بر چابکی سازمانی نقش تعدیل¬گر ندارد. همسویی فناوری اطلاعات بر تاثیر برون سپاری بر چابکی سازمانی نقش میانجی دارد. همچنین، همسویی فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=13759
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
24684‭M trade ‭86 پایان‌نامهدانشگاه شهید اشرفی اصفهانیاسناد مرجعغیر قابل امانت

کاربران آنلاین :22