دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

اثربخشی آموزش بازسازی زندگی پس از طلاق بر نشخوار فکری و خوددلسوزی زنان مطلقه شهر اصفهان (1401) / سمیرمی ، راضیه، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهسمیرمی ، راضیه، نویسنده
رده‌بندی کنگره :‭C F ‭51
عنوان :اثربخشی آموزش بازسازی زندگی پس از طلاق بر نشخوار فکری و خوددلسوزی زنان مطلقه شهر اصفهان
عنوان موازی :The Effectiveness of reconstruction of life after divorce on rumination and self-compassion divorced women
ناشر:دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی: اصفهان
سال نشر :1401
صفحه شمار:105ص
شابک/شاپا24747
یادداشتپایان‌نامه کارشناسی ارشد :رشته مشاوره گرایش مشاوره خانواده
شناسه افزوده :جلوانی ، راضیه، استاد راهنما
توصیفگرهابازسازی زندگی پس از طلاق، نشخوار فکری، خوددلسوزی، زنان مطلقه  Reconstruction of life after divorce, rumination, self-compassion, divorced women
چکیده :هدف: از جمله متغیرهای مهم در مطالعات زندگی پس از طلاق، نشخوار فکری و خوددلسوزی است. این دو متغیر جایگاه برجسته‌ای را در مطالعه طلاق و زندگی پس از آن به خود اختصاص داده است. پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش بازسازی زندگی پس از طلاق بر نشخوار فکری و خوددلسوزی زنان مطلقه شهر اصفهان انجام گرفت.
روش پژوهش: روش پژوهش حاضر، روش نیمه آزمایشی، با گروه کنترل و آزمایش است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی زنان مطلقه شهر اصفهان بودند که در سال 1400 به مرکز مشاوره بهشت مراجعه کردند و با توجه به معیارهای ورود به پژوهش، با استفاده از روش نمونه‌گیری در دستری انتخاب شدند. ابتدا شرکت‌کنندگان پرسش‌نامه‌های نشخوار فکری نولن-هوکسما و مورو (RRS) و خوددلسوزی فرم بلند (SCS-LF) برای پیش‌آزمون تکمیل کردند، سپس هشت جلسه، آموزش بازسازی زندگی پس از طلاق در گروه آزمایش برگزار شد و پس از اتمام جلسات مجددا افراد پرسش‌نامه‌ها را تکمیل کرده و پس از بررسی پیش‌فرض‌های تحلیل کواریانس، داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس و با کمک نرم‌افزار SPSS26 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد که بین دو گروه در نمرات نشخوار فکری و خوددلسوزی زنان مطلقه شهر اصفهان تفاوت معناداری وجود دارد (255/7937=F و 631/601=F و 01 / 0 > P). به‌طوری که آموزش بازسازی زندگی پس از طلاق توانسته است باعث کاهش معنادار میانگین نمره نشخوار فکری و افزایش خوددلسوزی زنان مطلقه ‌شود. در این تحلیل تاثیر پیش‌آزمون مهار شده است به عبارتی تفاوت بین میانگین باقیمانده نمرات نشخوار فکری در دو گروه آزمایش و کنترل پس از مهار تاثیر پیش‌آزمون معنی دار است (01 / 0 > P). همچنین تفاوت بین میانگین باقیمانده نمرات خوددلسوزی زنان مطلقه در دو گروه آزمایش و کنترل پس از مهار تاثیر پیش‌آزمون معنی دار است (01 / 0 > P).
نتیجه‌گیری: نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده‌ها در سطح آمار استنباطی نشان داد که آموزش بازسازی زندگی پس از طلاق بر کاهش نشخوار فکری و افزایش خوددلسوزی زنان مطلقه شهر اصفهان موثر است (01/0P<)
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=13813
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
24747‭C F ‭51 پایان‌نامهدانشگاه شهید اشرفی اصفهانیاسناد مرجعغیر قابل امانت

کاربران آنلاین :19