دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

بررسی عددی رفتار یک نوع اتصال جدید خمشی تیر به ستون بتنی پیش¬ساخته (1398) / موسوی ، میلاد، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهموسوی ، میلاد، نویسنده
رده‌بندی کنگره :‭CIVIL earth ‭14 1398
عنوان :بررسی عددی رفتار یک نوع اتصال جدید خمشی تیر به ستون بتنی پیش¬ساخته
عنوان موازی :Numerical study of one new type of moment resisting beam to column connection
ناشر:دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی: اصفهان
سال نشر :1398
صفحه شمار:105ص
شابک/شاپا23236
یادداشتپایان نامه کارشناسی ارشد: مهندسی عمران گرایش زلزله
شناسه افزوده :بهرامی ، سعید، استاد راهنما
شمسی پور دهکردی ، رضا، استاد مشاور
توصیفگرهااتصالات پیش ساخته ی تیر به ستون  منحنی هیسترسیس  منحنی بار-تغییر مکان  مدل سازی عددی اتصالات پیش ساخته  Finite Element  Concrete  Precast Concrete  Lateral Loading  Sami-rigid connection.
چکیده :با توجه به مزیتهای فراوان سازههای بتنی پیشساخته و همچنین نیاز به ساخت سازههای جدید در زمان کمتر، تکنولوژی بتن پیشساخته در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در میان سیستمهای سازهای بتن پیشساخته، سازههای قابی به دلیل مزیتهای قابل توجه نسبت به دیگر سیستمها از اهمیت ویژهای برخوردار هستند. این گونه سازهها از اتصال قطعات تیر و ستون به وجود میآیند. با توجه به عدم پیوستگی، محل اتصالات به عنوان نقطهی ضعف در اینگونه سازهها مطرح میشوند. با توجه به این که اتصالات بیشتر در معرض تبدیل به مکانیزم مفصل پلاستیک قرار دارند، پارامترهای مقاومت، شکلپذیری و جذب انرژی آنها بسیار در رفتار موضعی و کلی سازه تاثیر گذار هستند. به علاوه سهولت و سرعت اجرای اتصال نیز بسیار حائز اهمیت است. بنابراین ارائهی اتصالاتی که نیازهای اجرایی و فنی را براورده سازد میتواند یکی از دغدغههای صنعت پیشساختگی را مرتفع نماید.
در این پروژه به بررسی یک نمونه اتصال پیشساختهی بتنی با استفاده از تحلیل غیرخطی اجزا محدود با کمک نرمافزار ABAQUS 6.10 پرداخته شده است. جهت انتخاب اتصال از یکی از اتصالات ارائه شده توسط بهرامی که به طور آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفته بود استفاده شده است. اتصال از نوع تیر به ستون کناری و ستون به صورت ممند به همراه کربل فولادی به شکل E وارونه که تیر بتنی پیش ساخته پیش آمده در محل کارگاه روی آن می نشیند و مجموعه اتصال با کمک پیچ و مهره و بتن ریزی رویه تیر کامل می¬شود. میلگردهای بالای تیر نیز به کمک پیچ به پشت ستون بسته می¬شوند.
مدلسازی اتصال پیش ساخته بتنی ارائه شده با نرمافزار ABAQUS، با قبول ضعف¬هایی مبنی بر عدم لحاظ نمودن صحیح لغزش مهاری آرماتورها و اثر باز و بسته شدن ترک، تقریبا منحنی نیرو تغییر مکان را مطابق با نتایج ازمایشگاهی ارائه می¬کند. نتایج کلی نشان داد اتصالات پیشساخته از سختی کمتری نسبت به اتصال درجا برخوردار بودهاند؛ همچنین مقاومت اتصال پیش¬ساخته اندکی کمتر از اتصال یکپارچهی معادل بوده است. اثر مقاومت فشاری بتن و نیروی محوری بر رفتار اتصال مورد بررسی قرار گرفت. در پایان اتصال دو طرفه پیش ساخته جهت مطالعه بیشتر، مدل¬سازی و نتایجی مانند منحنی پوش نیرو تغییر مکان و مود شکست ارائه گردید
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=12551
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
23236‭CIVIL earth ‭14 1398 پایان‌نامهدانشگاه شهید اشرفی اصفهانیاسناد مرجعغیر قابل امانت

کاربران آنلاین :31