دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

طراحی هتل فرودگاهی در اصفهان با تأکید بر معرفی صنایع دستی اصفهان (1399) / ناصرزاده ، طاهره، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهناصرزاده ، طاهره، نویسنده
رده‌بندی کنگره :‭ARC ‭63 1399
عنوان :طراحی هتل فرودگاهی در اصفهان با تأکید بر معرفی صنایع دستی اصفهان
عنوان موازی :Design of an airport hotel in Isfahan Emphasizing the introduction of Isfahan handicrafts
ناشر:دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی: اصفهان
سال نشر :1399
صفحه شمار:ط، 186ص
شابک/شاپا23541
یادداشتپایان نامه کارشناسی ارشد: معماری
شناسه افزوده :محمودی کامل آباد ، مهدی، استاد راهنما
توصیفگرهاهتل  هتل فرودگاهی  اصفهان  فرودگاه  صنایع دستی  hotel  airport hotel  Isfahan  airport  handicrafts
چکیده :این پژوهش درباره هتل‌های فرودگاهی و مسائل مربوط به طراحی این نوع هتل‌هاست. لازم به ذکر است که در ایران (به جز فرودگاه امام) هیچ کدام از فرودگاه‌های کشور دارای هتل نیستند و در برنامه‌های آن‌ها پیش‌بینی چنین عملکردی نشده است. بنابراین از بعد تحقیقات و بررسی نمونه‌های موجود پروژه حاضر با دشواری مواجه خواهد شد. مسأله طراحی از سه بعد باید مورد توجه قرار بگیرد.
1) هتل فرودگاهی : تفاوت اصلی این نوع هتل‌ها با هتل‌های دیگر در زمان استفاده‌ی آن است به‌طوریکه معمولاً در هتل‌های زمان اقامت کوتاه است و گاهی به چند ساعت محدود می‌شود، بنابراین باید طی این چند ساعت استراحت و آسایش مسافران تأمین گردد. ضمناً فاصله‌ی هتل تا پایانه‌ی مسافران مهم است و صدای نشستن وبرخاستن هواپیماها عامل مزاحم استراحت مسافران بوده و لازم است به شدت مورد توجه طراح قرار گیرد.
2) معرفی صنایع دستی اصفهان : یک بعد مهم از این طرح معرفی شدنصنایع دستی اصفهان و ارزش‌های آن است. اصفهان شهری تاریخی دارای جذابیت گردشگری متعدد است. بهترین رویکردی که در این هتل(با اقامت کوتاه مدت) می‌توانیم در نظر بگیریم معرفی هنر ها و صنایع دستی اصفهان است. این توانایی‌ها را در حوزه صنایع دستی(با برپایی نمایشگاه‌ها و وجود فروشگاه‌های محصولات صنایع دستی) در هتل منظور کنیم. نکته‌ی مهم در این مورد معرفی صنایع دستی اصفهان در زمان کوتاه مدت است که یکی از مسائل طراح خواهد بود.
3) جذابیت اقتصادی : یک هتل علاوه بر عملکرد اقامتی دارای بعد اقتصادی نیز هست و اگر نتواند از نظر اقتصادی درآمد‌زا باشد امکان ادامه‌ی حیات نخواهد داشت. بنابراین باید در طراحی معماری این مجموعه تلاش کنیم جذابیت اقتصادی آن را به حداکثر برسانیم. در نمودار زیر چگونگی تأثیر سه عامل مذکور نشان داده شده است
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=12802
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
23541‭ARC ‭63 1399 پایان‌نامهدانشگاه شهید اشرفی اصفهانیاسناد مرجعغیر قابل امانت

کاربران آنلاین :18