دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

تاثیر برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) برپایداری اقتصادی با نقش تعدیل گر اینترنت اشیاء و بلاکچین(مطالعه موردی صنعت فولاد) (1399) / صادقی ، مجتبی، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهصادقی ، مجتبی، نویسنده
رده‌بندی کنگره :‭IND ‭9 1399
عنوان :تاثیر برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) برپایداری اقتصادی با نقش تعدیل گر اینترنت اشیاء و بلاکچین(مطالعه موردی صنعت فولاد)
عنوان موازی :The Impact of Interprise Resource Planning (ERP) On Economic Sustainability with the Moderating Role of Iot and Blockchain (Case Study: The Steel Industry)
ناشر:دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی: اصفهان
سال نشر :1399
صفحه شمار:ش، 91ص
شابک/شاپا23710
یادداشتپایان نامه کارشناسی ارشد: مهندسی صنایع گرایش سیستم های کلان
شناسه افزوده :علوی ، سمیه، استاد راهنما
باقری ، اعظم، استاد مشاور
توصیفگرهابرنامه ریزی منابع سازمانی(ERP)  بلاکچین  اینترنت اشیاء(IOT)  Enterprise Resource Planing (ERP)  Block chain  Internet of things (IOT)
چکیده :امروزه با پیشرفت فناوری در زمینهIT وتولد فناوریهای جدید اطلاعاتی مانند بلاکچین و اینترنت اشیاء این امکان وجود دارد که سازمانها با استفاده از این فناوریها به سمت پیشرفت و پویایی اقتصاد حرکت کنند و بتوانند فرآیند کاری خود را استاندارد و هزینه های خود را کاهش و درآمد خود را افزایش دهند ودرعین حال میتوان گفت استفاده از این فناوریها نوعی سرمایه گذاری پرهزینه و پرریسک برای سازمانهاست.
هدف از پژوهش حاضر، تاثیر سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) برپایداری اقتصاد با نقش تعدیل گر فناوریهای بلاکچین و اینترنت اشیاء((IOT در صنعت فولاد کشور می باشد. در این پژوهش به بررسی مولفه برنامه ریزی منابع سازمانی و کاربرد و تاثیری که در سازمان دارد پرداخته شده همچنین بررسی میشود که آیا این سیستم ها میتوانند به پایداری اقتصاد سازمان کمک کنند یا خیر. معرفی و برسی فناوری های بلاکچین و اینترنت اشیاء به عنوان مولفه های تعدیل گروتلفیق این فناوریها با ERP و بررسی تاثیر آنها در پایداری اقتصاد مورد دیگری است که به آن پرداخته شده است. نوآوری این پژوهش بررسی تاثیر سه فناوری ERPو IOTو بلاکچین در پایداری اقتصاد است که هرکدام میتواند در تکامل دیگری نقش داشته باشدو اجتماع این فناوریها میتواند به پویایی اقتصاد سازمان کمک کند. سپس براساس این مفاهیم مدلهای مفهومی پژوهش ترسیم شده است. روش این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران وکارکنان و کارگران صنعت فولاد کشور است. نمونه آماری تعداد 15 کارخانه می باشد. برای آزمون فرضیه از نرم افزارهای SPSS و PLS و R استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داده ERP بر پایداری اقتصاد تاثیر معنادار دارد. و همچنین تاثیرمعنادار نقش تعدیل گر بلاکچین در رابطه ERP بر پایداری اقتصاد و تاثیر معنادار نقش تعدیل گر IOT در رابطه ERP بر پایداری اقتصاد است. نتایج این پژوهش نشان میدهد استفاده از فناوریهای به روز در زمینه IT برای سازمانها در کاهش هزینه و افزایش دارآمد تاثیر گذار بوده که این موارد خود باعث پایداری اقتصاد سازمان میشود
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=12925
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
23710‭IND ‭9 1399 پایان‌نامهدانشگاه شهید اشرفی اصفهانیاسناد مرجعغیر قابل امانت

کاربران آنلاین :22