دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

شناسایی و اولویت بندی عملکرد شرکت‌های حمل ونقل باری راه آهن اصفهان با استفاده از تکنیک کارت امتیازی متوازن، تحلیل سلسله مراتبی فازی ((FAHP و تاپسیس فازی(FTOPSIS) (1400) / یعقوب زاده ، علیرضا، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهیعقوب زاده ، علیرضا، نویسنده
رده‌بندی کنگره :‭IND ‭14 1400
عنوان :شناسایی و اولویت بندی عملکرد شرکت‌های حمل ونقل باری راه آهن اصفهان با استفاده از تکنیک کارت امتیازی متوازن، تحلیل سلسله مراتبی فازی ((FAHP و تاپسیس فازی(FTOPSIS)
عنوان موازی :Identifying and prioritizing the performance of Isfahan Freight Railway Transportation Companies using Balanced Scorecard Technique, Series Analysis Fuzzy Hierarchy (FAHP and Fuzzy Topsis (FTOPSIS)
ناشر:دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی: اصفهان
سال نشر :1400
صفحه شمار:س، 103ص
شابک/شاپا24121
یادداشتپایان نامه کارشناسی ارشد: مهندسی صنایع گرایش سیستم‌های کلان
شناسه افزوده :علوی ، سمیه، استاد راهنما
میرمحمد صادقی ، مهدی، استاد مشاور
توصیفگرهاارزیابی عملکرد  شرکت‌های حمل و نقل ریلی  فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی  تاپسیس فازی
چکیده :تحولات شگرف دانش مدیریت، وجود نظام ارزیابی عملکرد را به‌عنوان امری اجتناب ناپذیر تبدیل کرده و سالهاست که در بیشتر کشورهای در حال توسعه به عنوان ابزاری مفید و کارآمد جهت افزایش شناخت نسبت به سازمان و بهبود عملکرد آن معرفی شده که این مسئله از دیرباز به عنوان یکی از عوامل مهم موفقیت در نظام‌های مختلف مطرح بوده و توسط سازمان‌ها وموسسات بسیاری مورد پذیرش قرار گرفته است و درحال استفاده می‌باشد.
هدف اصلی این پژوهش اولویت بندی شرکت‌های ریلی اصفهان است و شامل 10 شرکت فعالی است که در حوزه باری راه آهن فعالیت دارند واین شرکت‌ها مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در پژوهش حاضر از ترکیب تکنیک‌های کارت امتیازی متوازن، فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی و تاپسیس فازی برای ارزیابی عملکرد شرکت‌ها استفاده شده است. برای این منظور از شاخص‌های مناسب ارزیابی عملکرد روش BSC که شامل چهار منظر مالی، مشتری، فرایندهای داخلی و رشد و یادگیری است استفاده گردید. زیرمعیارهای شاخص مالی شامل درآمد زایی، مدیریت بهینه داراییها، افزایش ارزش افزوده حاصل از اجرای طرح‌های توسعه و بهبود فرایندهای مالی می‌باشد. زیرمعیارهای شاخص مشتری شامل ارتباط با مشتری، رضایت مشتری، سازگاری فن آوری ها، طرح‌ها و پروژه‌ها با نیازهای مشتریان وخدمات بعد از ارائه خدمت می‌باشد. زیرمعیارهای فرایندهای داخلی شامل تعامل با سایر سازمان‌ها، بروز رسانی تکنولوژی، تعداد پروژه‌های نوآورانه اجرا شده، استقرار نظام مدیریت پروژه، دارایی تحت مدیریت، سیاست‌های به کار گرفته شده، استفاده از تکنولوژی، تنوع فعالیت‌ها با هدف افزایش درآمد می‌باشد. زیرمعیارهای شاخص رشد و یادگیری شامل رضایتمندی کارکنان، آموزش مداوم حین خدمت، توانایی استفاده از تکنولوژی توسط کارکنان، تحقیق و توسعه، روند رشد سیستم‌های فناوری اطلاعات، بهبود آگاهی از چشم انداز، مأموریت و اهداف سازمانی و تعدد کارمندان و به کارگماردن کارکنان ماهر می‌باشد. با بررسی ادبیات پژوهش شاخص‌های مناسب ارزیابی عملکرد بر مبنای چهارچوب BSC شناسایی و توسط 15 خبره بومی سازی شد. در ادامه از پانزده خبره صنعت حمل ونقل ریلی پرسشنامه مقایسات زوجی تکمیل گردید و اولویت بندی نهایی انجام شد و داده‌های پژوهش با روش FAHP وزن دهی شدند و در نهایت با روش FTOPSIS اولویت بندی نهایی صورت گرفت.
پس از اینکه عملکرد این شرکت‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت در پایان شرکت‌ها اولویت بندی شدند و دو شرکت تجارت کوشش سپاهان و توکاریل جز دو رتبه برتر این اولویت بندی قرار گرفتند و الگویی برای بهبود عملکرد و افزایش کارایی دیگر شرکت‌ها معرفی گردیند
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=13270
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
24121‭IND ‭14 1400 پایان‌نامهدانشگاه شهید اشرفی اصفهانیاسناد مرجعغیر قابل امانت

کاربران آنلاین :12