دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

تاثیر حسابداری منابع انسانی بر عملکرد مالی شهرداری چهارمحال و بختیاری (1401) / خالدی ، حسن، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهخالدی ، حسن، نویسنده
رده‌بندی کنگره :‭M F ‭131
عنوان :تاثیر حسابداری منابع انسانی بر عملکرد مالی شهرداری چهارمحال و بختیاری
عنوان موازی :The impact of human resource accounting on the financial performance of Chaharmahal and Bakhtiari municipality
ناشر:دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی: اصفهان
سال نشر :1401
صفحه شمار:174ص
شابک/شاپا24704
یادداشتپایان‌نامه کارشناسی ارشد :رشته مدیریت مالی، گرایش مهندسی مالی و مدیریت ریسک
شناسه افزوده :اربابیان ، شیرین، استاد راهنما
آقایی ، سعید، استاد مشاور
توصیفگرهاحسابداری منابع انسانی، کارایی سرمایه انسانی، سودآوری، بازده دارایی، بازده سرمایه  human resource accounting, human capital efficiency, profitability, return on assets, return on equity
چکیده :هدف: حسابداری منابع انسانی دیدگاهی تئوریک در زمینه ماهیت و ارزش افراد در سازمان¬ها واحدهای اقتصادی است که با توسعه روش¬های معتبر و قابل اطمینان برای اندازه¬گیری بهای تمام شده منابع انسانی در سازمان¬ها سعی در طراحی و تدوین سیستم¬هایی عملیاتی برای اجرای روش¬ها و گزارش اطلاعات حا صله به ذینفعان دارد. پژوهش حاضر با هدف تاثیر حسابداری منابع انسانی بر عملکرد مالی شهرداری چهارمحال و بختیاری انجام شد.
روش‌شناسی پژوهش: روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش گردآوری داده¬ها توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق کلیه¬ی کارمندان بخش حسابداری شهرداری چهارمحال و بختیاری که بر اساس اطلاعات به دست آمده تعداد آن¬ها 200 نفر بودند که با استفاده از جدول مورگان 127 نفر از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات میدانی در این پژوهش، پرسشنامه بود. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات استاد راهنما و تعدادی از خبرگان این حوزه مورد تایید قرار گرفت و برای تعیین پایایی پرسشنامه¬ها از ضریب آلفای کرون¬باخ استفاده گردید. روش تحلیل مورد استفاده در این پژوهش مدل-یابی معادلات ساختاری بر اساس نرم¬افزار pls3 بود.
یافته‌ها: نتایج حاصل از اجرای تحقیق نشان داد که حسابداری منابع انسانی بر کارایی سرمایه انسانی، سودآوری، بازده دارایی، بازده حقوق سرمایه شهرداری چهارمحال و بختیاری تأثیر معناداری دارد.
نتیجه‌گیری: حسابداری منابع انسانی شهرداری چهارمحال و بختیاری بر ابعاد اندازه¬گیری عملکرد مالی تأثیر گذار است
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=13770
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
24704‭M F ‭131 پایان‌نامهدانشگاه شهید اشرفی اصفهانیاسناد مرجعغیر قابل امانت

کاربران آنلاین :15