دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

طراحی مرکز همایشهای بین المللی منطقه آزاد چابهار با رویکرد معماری اقلیمی (1401) / مصوری نظام آباد ، زهرا، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهمصوری نظام آباد ، زهرا، نویسنده
رده‌بندی کنگره :‭ARC ‭111
عنوان :طراحی مرکز همایشهای بین المللی منطقه آزاد چابهار با رویکرد معماری اقلیمی
عنوان موازی :Designing the International Convention Center of Chabahar Azad Zone with the approach of climate architecture
ناشر:دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی: اصفهان
سال نشر :1401
صفحه شمار:196ص
شابک/شاپا24742
یادداشتپایان‌نامه کارشناسی ارشد: رشته معماری گرایش مهندسی معماری
شناسه افزوده :ایروانی ، هوتن، استاد راهنما
توصیفگرهاکنوانسیون، منطقه آزاد تجاری،اقلیم  Convention, free trade zone, climate
چکیده :با گسترش روز افزون تکنولوژی و همچنین سرعت گرفتن و بهبود کیفیت امکانات حمل و نقل ، همواره ارتباطات و جابه جایی توسعه یافته است که این امر موجب بهبود صنعت توریسم گردیده و همچنین با وجود مرزهای بین کشور ها و وجود جاذبه های زیاد در این سرزمین ، همواره جذب توریست خارجی یکی از بهترین روش ها برای ارز آوری کشور می باشد. لذا با بهبود شرایط رفاهی و افزایش جاذبه ها می توان به این صنعت کمک گسترده ای نمود و این پژوهش با فرض بر این موضوع که چابهار به عنوان یکی از مهمترین مناطق متصل به آبهای آزاد متصل به اقیانوس و همچنین وجود تراکم حمل و نقل در این مسیر است، به ایجاد مکانی برای توقف بیشتر مسافران خارجی در شرایط بهینه ی آسایشی که توجه به اقلیم منطقه موجب این امر می باشد گردیده است .
در ادامه پژوهش بایستی نیازهای چنین مجموعه هایی از لحاظ برنامه ریزی فضاها و کیفیات آنها بررسی و تدقیق شود. نکاتی مانند شناخت حوزه های عملکردی، فضاهای وابسته به این حوزه ها، روابط بین فضاها، جانمایی فضاهای کیفیات فضایی و ... در این مرحله از پژوهش بررسی شدند . با توجه به اینکه هیچ تحقیقی بدون استفاده از تجربیات گذشته و بهره گیری از علوم جدید کامل نیست در ادامه پژوهش، با مطالعات میدانی و کتابخانه ای نمونه هایی نزدیک به این پروژه بررسی و ارزیابی شد و نکات قابل توجهی از آنها جهت انجام فاز طراحی استخراج گردید.
بعد از گردآوری اطلاعات لازم جهت شروع طراحی پروژه ، با توجه به معیار های منطقی شامل دسترسی ها ، طرح تفضیلی ، اهمیت منطقه و ... به انتخاب سایت و بررسی ویژگی های زمینه ای آن مثل همجواری ها، دسترسی ها، شرایط اقلیمی و ... پرداخته شد.
در نهایت فاز طراحی پروژه ، با بهره گیری از تمام مراحل بالا و با رویکرد اقلیمی آغاز گشت ،که خود شامل طراحی برنامه فیزیکی، اتود های لکه گذاری، جانمایی توده ها و در نهایت ترسیم نقشه ها می شود
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=13808
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
24742‭ARC ‭111 پایان‌نامهدانشگاه شهید اشرفی اصفهانیاسناد مرجعغیر قابل امانت

کاربران آنلاین :2