دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

اینترنت اشیاء در قوه قضائیه و سازمان های وابسته به آن (1401) / ابراهیمی ، محمدرضا، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهابراهیمی ، محمدرضا، نویسنده
رده‌بندی کنگره :‭COM soft ‭50
عنوان :اینترنت اشیاء در قوه قضائیه و سازمان های وابسته به آن
عنوان موازی :The Internet of Things in the Judiciary and its Affiliated Organizations
ناشر:دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی: اصفهان
سال نشر :1401
صفحه شمار:100ص
شابک/شاپا24535
یادداشتپایان نامه کارشناسی ارشد :رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار
شناسه افزوده :نعمت بخش ، ناصر، استاد راهنما
توصیفگرهااینترنت اشیاء در دادگستری، اینترنت اشیاء در پزشک قانونی ، اینترنت اشیاء در سازمان بازرسی ، iot ، کاربردهای نظامی اینترنت اشیا  Internet of Things (IoT), IoT in justice, IoT in forensic medicine, IoT in inspection organization, military applications of IoT
چکیده :بحث اینترنت اشیاء در سازمان های اطلاعاتی1 موضوعی هست که هنوز بصورت عمومی مورد بحث قرار نگرفته و حتی طی صحبت با مدیران ارشد این سازمان ها هنوز مقاله یا پایان نامه ای نوشته نشده. حتی در بانک مقالات و پایان نامه های قوه قضائیه هم چیزی با این موضوع و راستا انجام نشده، شاید نمونه های بارزی عملی انجام شده باشد ولی در قالب تخصصی مانند iot بحث نشده است. به عنوان مثال بحث مچ بند و پا بند مجرمین سازمان زندان ها از جمله این تکنولوژی هست که در این پژوهش نیز بحث خواهد شد.
هدف از این پژوهش تسهیل در اداره کردن سازمان های اطلاعاتی و امنیتی مانند دادگستری ها ، احاطه بهتر و راحت تر به محیط این بخش ها و همچنین کنترل جامع تر بر روی محیط اداری ، محیط زندان ، محیط سلول ها و بخش های مختلف و در پزشک قانونی ها بخش های آزمایشگاهی و بخش هایی که کارمند اجازه ورود ندارد میباشد.
سیستم های دادگاه های کنونی از تکنولوژی و منابع سنتی استفاده می کنند. آن ها به طور کلی از تجزیه و تحلیل مدرن و اتوماسیون خودکار در خارج از وظایف قانونی کوچک استفاده نمی کنند. iot آنالیز برتر، شواهد بهتر و فرآیندهای بهینه را به سیستم های دادگاه ارائه می دهد که سرعت بخشیدن به فرآیندها، حذف فرآیندهای بیش از حد، مدیریت فساد، کاهش هزینه ها و بهبود رضایتمندی را به ارمغان می آورد.
البته مهمترین مسئله در این سازمان ها امنیت است که از سوی دیگر، حریم خصوصی کاربران، به عنوان توانایی پشتیبانی از حفاظت داده ها و گمنام ماندن کاربران باید به عنوان یک جنبه اساسی به ویژه در ارائه اطلاعات حساس یا شخصی در نظر گرفته شود. هدف قانون امنیت، محافظت از تهدیدات است.
در این سازمانها مهمترین مسئله ای که هنوز باعث شده کمتر نزدیک مسئله ی iot بشوند همین امنیت است. اگر به صورت باز و راحت تر این مسئله تعریف بشود میتوان این سازمان ها را بیشتر بسوی iot پیش برد
این پژوهش با تعاملات رودر رو با محققین هسته گزینش مرکزى قوه قضائیه و ارتباط با بخش هاى فناورى اطلاعات آن سازمان و همچنین نرم افزارهاى مختلف از جمله cisco-packet-tracer انجام گرفته است.
پژوهش پیش رو با هدف کاهش درصد خطا در پرونده هاى قضایى و بالا بردن امنیت و سرعت در ارگان هاى وابسته به قوه قضائیه انجام شده که تا حدی این هدف محقق و با رائه این پژوهش به محققین و فناوری اطلاعات هسته گزینش سازمان قوه قضائیه مورد حمایت و تقدیر نیز قرار گرفت
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=13610
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
24535‭COM soft ‭50 پایان‌نامهدانشگاه شهید اشرفی اصفهانیاسناد مرجعغیر قابل امانت

کاربران آنلاین :15