دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

بررسی تأثیر ابعاد شخصیت برند بر رفتار شهروندی مصرف کننده و وفاداری به برند با نقش میانجی تعهد به برند (مطالعه موردی: مصرف کنندگان برند هاکوپیان در شهر اصفهان) (1401) / سخنور دستجردی ، مرتضی، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهسخنور دستجردی ، مرتضی، نویسنده
رده‌بندی کنگره :‭M trade ‭87
عنوان :بررسی تأثیر ابعاد شخصیت برند بر رفتار شهروندی مصرف کننده و وفاداری به برند با نقش میانجی تعهد به برند (مطالعه موردی: مصرف کنندگان برند هاکوپیان در شهر اصفهان)
عنوان موازی :Investigating the Effect of Brand Personality Dimensions on Consumer Citizenship Behavior and Brand Loyalty with the Mediating Role of Brand Commitment (Case study: Costumers of Hakopian Clothing Brand in Isfahan city)
ناشر:دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی: اصفهان
سال نشر :1401
صفحه شمار:115ص
شابک/شاپا24941
یادداشتپایان‌نامه کارشناسی ارشد: رشته مدیریت گرایش بازرگانی
شناسه افزوده :شکرچی زاده ، زهرا، استاد راهنما
توصیفگرهاشخصیت برند،تعهد به برند، رفتار شهروندی مصرف کننده، وفاداری به برند، سن  Brand personality, brand commitment, consumer citizenship behavior, brand loyalty, age.
چکیده :امروزه در دنیای فرا رقابتی بروز رفتارهای شهروندی مصرف کننده و تعهد به برند به ویژه در برندهای مصرفی همچون پوشاک به منظور حداکثر سود آوری شرکت ها و تأثیر آن جهت ادامه حیات شرکت ها بیش ازگذشته، کانون توجه مدیران برندینگ و بازاریابان را به خود جلب نموده است. عوامل بسیاری در شکل گیری تعهد به برند و بروز رفتار های شهروندی و وفاداری به برند نقش دارند. بر این اساس پژوهش حاضر به بررسی تاثیر ابعاد شخصیت برند بر رفتار شهروندی مصرف کننده و وفاداری به برند با در نظر گرفتن نقش میانجی تعهد به برند در بین مصرف کنندگان برند پوشاک هاکوپیان در شهر اصفهان انجام گرفته است. نمونه مورد بررسی 230 نفر از مصرف کنندگان پوشاک هاکوپیان در شهر اصفهان بوده که با روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب شدند.تجزیه و تحلیل داده ها با بکارگیری روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و در محیط نرم افزارهایSPSS وPLS انجام شده است. یافته های پژوهش نشان داد که ویژگی های شخصیت برند مانند صداقت ،شایستگی ،هیجان، پیچیدگی وقدرت با تعهد به برند رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد و ویژگی هیجان برند با تعهد برند رابطه معنادارو مثبتی نداردو همچنین تاثیر ابعاد شخصیت بر رفتار شهروندی مصرف کننده و وفاداری به برند از طریق نقش میانجی تعهد برند رابطه مثبت و معنادار دارد. این مطالعه از اولین پژوهش‌ها در کشوراست که به بررسی تاثیر ابعاد شخصیت برند بر رفتار شهروندی مشتریان و وفاداری به برند با در نظر گرفتن نقش میانجی تعهد برند می پردازند لذا علاوه بر نوآوری بودن موضوع پژوهش، از این طریق به ادبیات رفتار شهروندی مشتریان و تعهد به برند در صنعت پوشاک کشور کمک شایانی می کند
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=13971
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
24941‭M trade ‭87 پایان‌نامهدانشگاه شهید اشرفی اصفهانیاسناد مرجعغیر قابل امانت

کاربران آنلاین :11