دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

بررسی تاثیر انگیزه¬های خرید بر مصرف پایدار (مورد مطالعه: صنعت پوشاک) (1402) / اخوان ، امیر، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهاخوان ، امیر، نویسنده
رده‌بندی کنگره :‭M trade ‭95 (1402)
عنوان :بررسی تاثیر انگیزه¬های خرید بر مصرف پایدار (مورد مطالعه: صنعت پوشاک)
عنوان موازی :Investigating the Effect of Shopping Motivation on Sustainable Consumption (Case of Study: Apparel Industry)
ناشر:دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی: اصفهان
سال نشر :1402
صفحه شمار:107ص
شابک/شاپا25045
یادداشتپایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک
شناسه افزوده :طلایی ، حمیدرضا، استاد راهنما
احمدزاده ، سمیه، استاد مشاور
توصیفگرهاانگیزه خرید، مصرف پایدار، قصد خرید سبز، انگیزه لذت گرایانه، انگیزه فایده گرایانه  Purchasing motivation, sustainable consumption, green purchase intention, hedonic motivation, utilitarian motivation.
چکیده :مصرف پایدار و تأثیر آن بر محیط زیست و جامعه به عنوان یک موضوع مهم، توجه پژوهشگران و اقتصاددانان را به خود جلب کرده است. این مسئله باعث شده تا تحقیقاتی در زمینه تعامل انگیزه‌های خرید با مصرف پایدار به منظور ترویج الگوهای مصرف هوشمندانه و سبز انجام شود. مصرف پایدار و نقش آن در ترویج پوشاک سبز به عنوان یکی از حوزه‌های کلیدی در تحقق توسعه پایدار مورد توجه محققان و صنعتگران پوشاک می‌باشد. تلاش‌ها برای کاهش تأثیرات منفی تولید پوشاک بر محیط زیست و تشویق به انتخاب پوشاک با معیارهای مسئولانه و دوستدار محیط زیست، به منظور حفظ منابع طبیعی و کاهش پسماند، به عنوان اهداف مهم در این زمینه مطرح شده‌اند. تحقیقات گذشته نقش انگیزه‌های خرید و نگرش‌های مصرفی در انتخاب پوشاک سبز و تأثیر آن بر مدل مصرف جامعه را مورد بررسی قرار داده‌اند. بنابراین، تحقیق حاضر به بررسی تاثیر انگیزه خرید بر مصرف پایدار در صنعت پوشاک می¬پردازد. این پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از نظر روش جمع¬آوری داده¬ها پیمایشی می باشد. جامعه¬آماری این پژوهش مشتریان محصولات پوشاک سبز هستند. پرسشنامه طراحی شده به صورت الکترونیک برای مشتریان ارسال شده است. در پژوهش حاضر 170 نفر به عنوان نمونه آماری و بر اساس نمونه¬گیری در دسترس در نظر گرفته شدند. جهت گردآوری داده¬ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد که روایی آن با محاسبه روایی محتوا، همگرا و واگرا و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. در تجزیه و تحلیل آماری، از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. بر اساس نتایج حاصل تحقیق، راحتی، در دسترس بودن اطلاعات، انتخاب و پیشنهادهای سفارشی بر انگیزه¬های فایده¬گرایانه تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، روند (مد)، جامعه، ماجراجویی (جذابیت)، اختیار بر انگیزه های لذت¬گرایانه تاثیر مثبت و معناداری دارد. در نهایت، انگیزه های فایده¬گرایانه و انگیزه¬های لذت¬گرایانه بر قصد خرید پوشاک سبز تاثیر مثبت و معناداری دارد
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=14054
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
25045‭M trade ‭95 (1402) پایان‌نامهدانشگاه شهید اشرفی اصفهانیاسناد معمولیموجود

کاربران آنلاین :10