دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

محرومیت از حقوق اجتماعی در قانون مجازات اسلامی 1392 (1399) / صالحی ، بهاره، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهصالحی ، بهاره، نویسنده
رده‌بندی کنگره :‭LAW C ‭210 1399
عنوان :محرومیت از حقوق اجتماعی در قانون مجازات اسلامی 1392
عنوان موازی :Deprivation of social rights in the Islamic Penal Code 2013
ناشر:دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی: اصفهان
سال نشر :1399
صفحه شمار:62ص
شابک/شاپا23891
یادداشتپایان نامه کارشناسی ارشد: حقوق جزا و جرم شناسی
شناسه افزوده :شادمان فر ، محمدرضا، استاد راهنما
نقوی ، مهدی، استاد مشاور
توصیفگرهاحقوق اجتماعی  محروميت  مجازات  جرايم كيفري  محدودیت های شغلی  برقراری نظم و ترتیب  Social Rights  Deprivation  Punishment  Criminal Offenses  Job Restrictions  Establishing Order
چکیده :محرومیت از حقوق اجتماعی در قانون مجازات اسلامی 1392 یکی از موضوعات مهم در مبحث بررسی حقوق اجتماعی افراد است. با توجه به اینکه در هر جامعه برای برقراری نظم و ترتیب، نیاز به وجود قانون است . این موضوع را بشر از زمانی که اقدام به زندگی اجتماعی کرد، دریافت و تا امروز که قانون شکل بسیار پیچیده تری نسبت به آن زمان به خود گرفته است، آن را اعمال می کند . در کشورما این موضوع با طرح مساله محرومیت از حقوق اجتماعی در قانون مجازات اسلامی از سال 1304 مورد توجه و بررسی قرار گرفت.
هدف از انجام این پژوهش بررسی محرومیت از حقوق اجتماعی در قانون مجازات اسلامی 1392 می باشد. از دیگر اهداف تحقیق دست یافتن به شناخت تناسب عادلانه بودن مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی پیش بینی شده در قانون مجازات اسلامی سال 1392 با کیفر جرایم مطرح شده در این قانون است تا بتوانیم با دست یابی به این پاسخ که محرومیت از حقوق اجتماعی پیش بینی شده در قانون مجازات اسلامی 1392 است، این مساله را به عنوان یکی از جایگزین های حبس به تمام جرایم کیفری تعمیم و بسط دهیم.
روش انجام تحقیق به روش اجرای تحقیق به صورت استدلال منطقی و با تجزیه و تحلیل یافته و اطلاعات به دست آمده در طول تحقیق به صورت گرفته است. نوع مطالعه و روش تحقیق به صورت توصیفی تحلیلی انجام شده است.
نتایج به دست آمده از تحقیق نشان می دهد که یکی از انواع مجازات های جایگزین حبس می باشد در قانون مجازات اسلامی نحوه ی تدوین و اعمال این مجازات به صورت مستقل، تبعی، تکمیلی و اقدامات تامینی و تربیتی در نظر گرفته شده است. نحوه ی اعمال این مجازات به صورت مستقل و تبعی به علت ایجاد محدودیت های شغلی، علاوه بر اینکه بحث بازگشت مجرم را تحت تاثیر قرار می دهد و اثرات منفی بر خانواده ی وی را نیز به همراه خواهد داشت زیرا هیچ گونه تناسبی بین جرم و کیفر وجود ندارد یعنی مخالف با اصول تساوی و قانونی بودن جرایم و مجازات ها می باشد
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=13089
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
23891‭LAW C ‭210 1399 پایان‌نامهدانشگاه شهید اشرفی اصفهانیاسناد مرجعغیر قابل امانت

کاربران آنلاین :10